השאירו פרטים ונחזור אליכם

הדברת פשפש המיטה

אחד החרקים היותר מעצבנים שיכולים להיות בבית שלנו הוא פשפש המיטה. מדובר ביצור קטן, פחוס בטן וגב היכול בהחלט לגרום לגירודים, אלרגיות ותגובות לא נעימות. הפרעוש חי מחזור חיים חסר, הוא חי בתוך מקומות קטנים כמו שקעי חשמל, בין המעברים במיטה, תעלות מיזוג ומדפי הארונות. הנקבה יכולה לגדול עד פי 5 מגודלה הרגיל על מנת לגדל את צאצאיה וזאת על ידי מציצת דם מבני האדם.

איך נדע שיש לנו פשפשים על המיטה?

יש כמה דרכים לדעת אם יש בבית פשפשי מיטה. ראשית – אפשר לראות אותם. הפשפש הבוגר מגיע גם לגודל של נמלה גדולה או קרצייה. ניתן לפנות את הסדינים מהמיטה ואף את המזרן ולראות אותם מול עינינו. כמו כן נוכל לראות נקודות שחורות שאלו הצואה של הפשפשים ככל הנראה. כתמי דם קטנים, כמו נקודות דם, עשויות להעיד על הימצאות פשפשי מיטה גם כן וכמובן גם האדם שישן על המיטה סובל מעקיצות, גירודים וסימנים אדומים על גופו בשל כך – ככל הנראה יש לו במיטה פשפשי מיטה.

אז איך מבצעים הדברת פשפש המיטה?

אז לאחר השלב הראשון של זיהוי המזיק ושאכן מדובר בפשפש המיטה ולא במזיק אחר, אלרגיה או משהו אחר – נתחיל בביצוע הדברת פשפש המיטה. בשלב הראשון נצטרך לבצע שאיבה של האזורים הנגועים: המיטה, שקעי החשמל, מזגן וכו'. לעתים נבצע גם שימוש בקיטור על מנת לחסל את הפשפשים המצויים בסביבה. כמו כן נעשה שימוש בקפסולות אנוקסיה מיוחדות ונבקש לכבס את המצעים והבגדים בחדר ב40 מעלות מינימום.

לאחר פעולות אלו, נבצע את ההדברה המתקדמת יותר באמצעות חומר הדברה ייעודי נגד פשפשי מיטה. החומר ירוסס בפינות שונות בחדר, מסגרת המיטה ואף בארונות. כמובן שלא נרסס את החומר על בדים, בגדים, על המזרן ועל המצעים – זאת על מנת למנוע את מעבר החומר אל בני האדם לאחר מכן. לאחר מכן לא תוכלו להיכנס לחדר במשך כ-8 שעות. את פעולה זו יש לבצע 3 פעמים בהפרשים של 3 שבועות בין טיפול אחד לאחר כדי לוודא שהפשפשים לא יטרידו אתכם יותר ולא יוכלו להתרבות במקום.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לדודי הדברות.

דילוג לתוכן