השאירו פרטים ונחזור אליכם

הרחקת יונים באופן עצמאי

למרות היותה של היונה סמל לשלום ותקווה, עבור אנשים רבים היא בעיקר מטרד של ממש. כדאי לדעת שבאמצעים פשוטים יחסית להתקנה, ניתן להרחיק יונים קיימות ואף למנוע מראש את הופעתן, וכל זה בצורה הומאנית ומבלי לפגוע בהן. במקום לקרוא לחברת הדברה שתבצע הרחקת יונים באופן עצמאי ותוכל להפסיק לסבול מהציפורים האמנם נחמדות הללו, אשר הינן גם מסוכנות וגורמות לנזקים רבים.

מהם הנזקים האסתטיים והבריאותיים שהיונים מביאות עמן?

הלשלשת שמפרישות היונים היא בעלת חומציות גבוהה והורסת ציפויים של גגות ואפילו את הבטון על המדרכה. מלבד האסתטיות שנפגעת קשות והריח הלא נעים – מדובר בהרס אשר בסופו של דבר יחייב שיפוץ ותיקון. מבחינה בריאותית, היונים מסוכנות כיוון שהן נושאות כינים המזיקות לבני האדם וחיידקים שיכולים לגרום לעשרות מחלות שונות. מטרד נוסף הוא הרעש שמקימות היונים בעודן מקננות, היכול גם הוא להפריע ובמיוחד כאשר מדובר באזורים בהם אין רעשי רחוב רבים, כמו בשכונות פרטיות ושקטות בהן הבתים רחוקים יחסית זה מזה ואין קולות של כלי תחבורה באופן שגרתי.

באילו שיטות ביתיות ניתן להשתמש על מנת להרחיק יונים?

בכל הקשור לנושא הרחקת יונים באופן עצמאי היא לא סתם סיסמה, אלא בהחלט ניתן להתקין בקלות אביזרים אשר ימנעו מהיונים להגיע. נמנה כמה מהם:

  1. דחליל – בובה בדמותה של ציפור שהיונים חוששות ממנה, כמו למשל עורב, יכולה בהחלט להרחיקן והן יחששו להתקרב למקום בו הדחליל נמצא. אביזר זה מתאים לשטחים קטנים וניתן להציב אותו לדוגמה על אדן של חלון שאליו היונים נוהגות להגיע.
  2. דוקרנים – אמצעי יעיל ביותר להרחקת יונים, כאשר ההמלצה היא לרכוש דוקרנים מנירוסטה שיחזיקו מעמד גם במזג אוויר גשום וסוער.
  3. רשתות – במקומות שאליהן היונים עלולות להיכנס כמו מרפסות וחללים פתוחים, מומלץ להקים רשת אסתטית אשר לא תמנע את הגישה אל הנוף, אך שתרחיק את היונים שלא יצליחו לעבור בעדה.

בכל שיטה שתינקט, כדאי לדעת כי כאשר מדובר בדרכים לסילוק היונים הכוונה איננה להריגתן חלילה, אלא רק בהרחקתן ומניעת הופעתן, כאשר המטרה היא להגן על בני הבית ולשמור על בריאותם.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לדודי הדברות.

דילוג לתוכן